im back:-)

ojj det var ett tagsen jag skrev nåt hm....

 Har hänt en del både bra och dåliga saker vet inte riktigt vart jag ska börja....

Allt med aborten gick bra, förutom att det var ingen som sa att det inte bara var blod som skulle komma ut:-( missat den detaljen tyvärr. MEN en sak är säker det här kommer jag aldrig göra om oavsett vad..det är inte värt det överhuvudtaget.. Men det var jobbigare än jag hade trott att kommer över det, om man du gör det vill säga?  för mig har det tagit jättelång tid att komma över det, men glömma kommer jag nog aldrig göra.. Allt det här har satt ärr i mig som nog aldrig komma att läka.. Men den dagen jag blir gravid igen om gud vill, den bebisen kommer att vara väldigt efterlängtad:.-) hoppas det blir en tjej till då, order av lilla dille chefen, för om det blir en kille bebis så blir det ingen glitter sa hon hahah.
I samma veva som jag gjorde min abort blev Ardi gravid eller ja vi var gravida tillsamans utan att veta om det:-) men tror inte att jag hade gjort det annorlunda om jag hade vetat det då. För allt jag velat ha är en familj och pappa till mina barn, som jag inte skulle fått om jag hade valt att behålla den lilla. Men tycker att det är väldigt starkt gjort av Ardi att behålla sin bebis även om hon nu är själv YOU GO GIRL <3

Härom dagen när jag var hemma med lala och jag var på allmänt piss humör som vanligt satans pms. Tror att lala märkte att jag inte var glad. så hon stängde in sig på sitt rum en stund, så kom hon ut.. Mamma jag har en överraskning till dig kom och titta.. så földe jag med henne in på rummet då har hon storstädat sitt rum och lakt alla sina miljonatls grejer i sina lådor och plackat i hop alla sinaj filmer. så sa han mamma gå ut jag e inmte klar än vänd dig om och blunda så stängde hon dörren igen. så efter en stund ropa hon du kan komma in nu..då hade hon bäddat sin säng med på sitt lilla vis:-) så sa hon blev du glad nu? Jag höll på å smälta så himmla söt. så sa hon ser du jag är en stor tjej nu haha
ibland gör hon saker som gör mig helt förvånad hon har aldrig städat sitt rum helt själv utan hjälp om man inte tjatar 5 timmar först.
oavsett hur jobbig hon kan vara och hur jobbigt jag har det är jag så glad att jag har henne. Sen jag blev sjuk och den jobbiga vägen tillbaka så har jag lärt mig att uppskatta att vara mamma mycket mer. Älskar att vara hemma med henne eller ute och leka på gården, det som jag tyckte var så tråkigt förut. Jag tror att man förstår och uppskattar det man har mycket mer när det händer nåt allvarligt och man är på väg att förlora det man har.

Men än är det inte över. nästa vecka får jag veta vad som kommer att hända med soc och lala. dom har ju gjort sina observationer nu så det e klart.Men det ska bli väldrigt intressant vad dom ska säga opch vad dom villa ska hända. Mne jag håller mina tummar att jag får ensam vårdnad. För tydligen så kan dom fortfarande placera henne hos nån annan familj. men då dör jag. Då vet jag faktist inte vad jag ska göra om det händer. det är det värsta tänkbara. Tror inte att jag kommer att klara av det. Hon är ju så sjuk mammig,. Jga kn inte enns gå till tvättstugan 5 minuter när gabi är här utan att hon blir ledsen när jag kommer tillbaka. amma sak är det när jag ska hämta henne på dagis så säger hon alltid du kommer väll och hämtar mig sen...

Tydligen så är det så här attv om det händer ett barn nåt så är det inte säkert att barnet reagerar på det med engång som vi vuxna skulle ha gjort, och i dilles fall så har hon börjar reagera på att när jag blev sjuk att jag inte träffade henne så mcyket på 3-4 månader för att jag inte klarade av någon stress alls. Så enligt vad dom sa på soc så är hon rädd att jag ska försvinna igen. och det kan ta lång tid innan hon känner sig trygg och är säker på att jag inte ska försvinna nånstans igen. Men det bästa av allt det här är att vi har kommit mycket närmare varandra, och jag kan sitta och förklara för henne om det är nåt som är fel. så nu håller jag tummarna för vad som hände nästa vecka.

haa du har jag tagit tjänstledig från att vara personlig assistent så jag kan vara på emmas och göra det jag vill göra..laga mat.. eller ja nu gör jag lite av allt diskplock garderop men nu på måndag öpnnar vi alltihopa frukist lunch och resturangen hoppas bara det går bra:-)nu när jag äntligen har hittat det jag vill göra.

en tillbra sak jag och gabi har bestämt att börja om från början igen ocg ge varandra en sista chans att få det att fungera. Det var inte lätt att förlåta honom och lägga aborten bakom mig. Jag träffade ju en annan kille ett tag men i slutet det enda som jag tänkte på när vi va på en dait var att jag ville hem till gabi och att det var där mitt hjärta var. Det var till och med enkare att skilja säg efter 7 år än..vara ifrån han. betyder inte det då han you are ment to be together? Det finns ingen bättre och finare sak man kan göra än att förlåta en annan männinska.. måste ju betyda att jag är jävligt snäll hahaha

imorr är det dags att gå upp relativt tidigt och hämta lala på dagis, och imorrn är det lilleskutt och gympa. Där är också en sak som jag´inte förstår första gången jag var där med henne så skulle dom spela fotboll och nästan alla barnen tyckte det var skit kul förutom lala..när dom skulle göra sina övningar så var jag tvungen att hålla henne i handen ehla tiden och springa mned henne, anars stört lipade hon och ville inte vara med..jag trodde att träningen skulle få henne att springa av sig sin energi och kanske tycka det var kul å träna men så verkar det inte så jag hoppas verkligen att det blir bättre imorgon. så kanske hon kan få lite nya kompisar med:-)

En sak till som jag såg på kunskapskanelen hörom beckan tror jag det var. Det handlade om en turkisk tjeje som var tillsamans med en italiensk man eller nåt som hete david. Men hennes pappa visste inget, så hade dom bestämt att dom skulle gifta sig. men enligt våran tradition så måste man fråga tjejens pappa om man får typ hennes hand. För hennes skulle så hade han lärt sig turkiska. Så veckan innan hans familj skulle komma hem till dom och be om hennes hand. Så gick hon ut och käka bara hon och hennes pappa. och berätta för honom om vbad som skulle hända, hon var så nervös stackarn. Sen när hans familj kom så hade hennes syster dagen innan skrivit en på en lapp till honom vad hans pappa skulle säga till hennes pappa på turkiska allt för att han skulle säga ja. Så klart så sa hennes pappa ja. Det programmet gjorde mig så ledsen. Vraför inte min pappa kunde vara likadant. Men vad jag än gör så är det fel. Det har fan gått 3 år och än har vi inte blivit vänner eller enns kan komma överrens. Hade så gärna velat att ha det så jag med. Men om jag har tur så kanske det kan bli så en dag med gabni..Men om jag känner han rätt så lär jag behöva en sjuk helvetes tålamod.

nää men nu är det la dags att spela lite SIMS igen:-) 




























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0